söndag, januari 06, 2008

Årets utmaning

För att sporra mig själv till att läsa och kanske framför allt blogga mer utmanade jag min man. Vem kan blogga om flest utlästa böcker under 2008? En bok måste alltså både läsas ut och bloggas om under året för att räknas. Vad segraren får mer än äran har vi inte bestämt än. Upplysningsvis läste jag ut 36 böcker under 2007 och Peter 60, så jag får kanske ligga i lite. Det var å andra sidan första gången han läste fler böcker än jag på ett år (statistiken går tillbaka till 2001) så jag tror att vi är ganska jämbördiga. Och så var det ju det där med att blogga om dem också... Ställningen är alltså 1-0 till mig just nu!

2 kommentarer:

Bokidioten sa...

Spännande! Var bloggar Peter om man vill följa er utmaning?

Jenny sa...

Det kommer en länk så snart han har satt igång! :)