lördag, juli 26, 2008

Lästrio - överskattade böcker

Jag hade tänkt svara på en gammal lästrio eller två, men nu när det precis dök upp en ny verkade den mer lockande. Överskattade böcker är veckans tema.
  • Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Dålig var den väl inte, men jag förstår inte riktigt hyllningskörerna kring den. Tidvis var den jättespännande men samtidigt blev det bara för mycket på många sätt.
  • A Series of Unfortunate Events av Lemony Snicket. Jag var helt inställd på att älska den här bokserien eftersom det lät precis som den typ av böcker jag alltid har gillat. Så läste jag första boken och förstod verkligen inte alls vad som skulle vara så bra med den. Jag är fortfarande förvånad.
  • Valarnas sång av Wally Lamb. Hyllad av personer vars smak brukar stämma någorlunda med min, dessutom utvald av Oprah. Men nej, jag fastnade inte alls utan tyckte mest att den var trist.

Inga kommentarer: