tisdag, april 26, 2005

Cecilia Torudd - Livet är ett helvete

Livet är ett helvete
Det har varit ont om tid och ork till bokläsning på sistone, och att då som jag försöka läsa en tjock deckare är inte det bästa. Vad jag behövde var en bok där man kan läsa bara några sidor åt gången, och där det inte gör något om man inte har den blekaste aning om vad man läste sist. En kåserisamling fick det bli. Jag har några på lager och den här gången föll valet på Cecilia Torudd. I Livet är ett helvete berättar hon om allehanda händelser ur sitt liv och en hel del är riktigt kul. Om man som jag kan Torudds tecknade serie Ensamma mamman mer eller mindre utantill känner man igen en del, särskilt i de stycken som handlar om livet som tonårsförälder förstås. Som kåseriförfattare placerar sig Cecilia Torudd någonstans i mittskiktet, trevlig men inte så bra som mina husgudar Ludvig Rasmusson och Katarina Mazetti.

Inga kommentarer: