tisdag, maj 24, 2005

Bokfrågeutmaning

Camilla kullade mig, eller vad nu tag ska kallas på svenska, med de här frågorna, så nu kör vi:

1) Total number of books owned.

Totalt i hushållet 3250. Av dem är 1809 mina. Ja, vi har ett bokregister och nej, jag har inte läst alla. Detta inkluderar verkligen alla böcker - kurslitteratur, kokböcker, barnböcker, seriealbum, uppslagsverk etc etc. Ungefär 200 är nerpackade i lådor, några rejäla travar ligger i en garderob, en del ligger staplade lite här och var, några har Peter på jobbet och resten trängs i bland annat 10 Billy-hyllor.

2) The last book I bought.

Psycholinguistics av Jean Berko Gleason och Nan Bernstein Ratner. Det var ett reafynd på universitetsbokhandeln. Senaste skönlitterära bok minns jag faktiskt inte. Det var ovanligt länge sedan jag köpte någon. (Ovanligt länge kan i det här fallet misstänkas röra sig om en månad eller två.)

3) The last book I read.

Tears of the Giraffe, se nedan.

4) Five books that meant a lot to me.(aka books that I read more than three times)

Bullerbyböckerna, Den långa flykten av Richard Adams, Flambards av K M Peyton, Jill i sadeln och resten av den serien av Ruby Ferguson är några jag har läst många gånger. Om de sedan är de som har betytt mest för mig vet jag väl inte. Ja, och så måste jag förstås nämna Tvillingarna på bondgården som lär vara den bok jag lärde mig läsa i även om jag inte minns det själv.

5) Tag 5 people and have them fill this out on their LJ:s.

Näe, jag kommer inte på någon mer. Finns det några frivillga är det fritt fram.

1 kommentar:

Bokbabbel sa...

Hittade hit via Bokmärkt, roligt hur min lista med bokbloggar att följa med bara växer =). Och jisses så denhär fem-frågor-grejen cirkulerar! Även jag har lämnat in ett bidrag, titta gärna in och lämna en kommentar!